tisdag 20 september 2011

Host host & mums filibabba

Varit hemma från jobbet idag då jag blivit smittad av mitt lilla bacilluskmonster.. Hjärnan gick på högvarv och jag funderade ut tusen saker jag kunde passa på att göra medan jag är sjuk när jag insåg att "nej, jag är faktiskt sjuk nu, ska inte göra någonting förutom vila och kolla på skitserier på datorn". Känns riktigt skönt.

Det mest ansträngande idag var att gnugga matgeniknölarna och komma på god mat av det lilla som finns kvar i frys och skafferi. Blev en väldigt god rätt faktiskt! Stekt kycklingfilé, klyftpotatis och till det en egenkomponerad gegga bestående av smulad feta, finrivet citronskal, riven vitlök, lite pressad citron och färsk basilika. Mums på kycklingen och kanske dödade vitlöken några förkylningsbaciller? För att anstränga mig en smula till så planerade jag mat för nästan två veckor också.. just because. Om jag inte ligger dödssjuk imorgon (stor chans?) så blir det storhandling imorgonkväll medan Elias spelar fotboll. Här kommer en vanlig tvåveckorsmeny à la moi!

Mån: Spaghetti och köttfärssås hos kusin I och R (TACK!!)
Tis: Stekt kyckling, klyftpotatis m. örter & feta-citron-basilika-vitlöksröra
Ons: Fiskpinnar med ris
Tors: Potatis- och purjolökssoppa med baconcrisp
Fre: Nachos
Lör: Fläskfärsbiffar med klyftpotatis
Sön: Lasagne (made from scratch of course)

Mån: Kött- & rotfruktsgryta/soppa (beror lite på vad jag hittar för kött, antingen fläskkött el. högrev)
Tis: Kycklingbiffar med "gyllene bulgur" & grönsaker
Ons: Blodpudding
Tors: Lax
Fre: Fajitas med kyckling- & baconröra, sallad m m
Lör: ??
Sön: Fläskfilé balsamico

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar