tisdag 13 december 2011

Fy fan

Ja exakt så känner jag. Fy fan för att vara sjuk. Var förkyld hela förra veckan. Äldsta sonen hade ögoninflammation så han var hemma med mig ett par dagar. I fredags-lördags kändes det som att förkylningen började släppa lite åtminstone. vaknade dock i söndags av världens halsont, sjukkänsla och ett irriterat öga. halsontet och ögonirritationen eskalerade såklart under dagen och jag blev mer o mer säker på halsfluss. Gick inte att få tid till någon närakut, allt var fullbokat. Tänkte att jag får klara natten med alvedon och det gjorde jag. Fick feberfrossa under natten men verkade klara mig från febern åtminstone. Igår hade jag djävulskt ont i halsen, gick knappt dricka en klunk vatten, än mindre äta. På vårdcentralen konstaterades streptokocker iaf och jag fick penicillin. Tog receptfri kräm i ögat också och det hjälpte fort. Idag börjar halsen bli lite bättre iaf och jag har kunnat få i mig lite fast föda men allt smakar mindre gott tyvärr, knappt någon matlust. Hostar gör jag och snorig är jag fortfarande.. så typiskt. Men jag ser framåt och när jag är frisk ska jag inte ta det för givet. Men det tar sin tid att bli pigg igen när man varit sjuk så här länge. Julbord med jobbet på torsdag och jag vill ju så gärna gå.. kan bli enda julmaten i år..
På återseende..

1 kommentar: