fredag 9 december 2011

Det lönar sig..

Livet är helt fantastiskt. Fan vad bra. Man skulle kunna tro att jag går på droger men det gör jag inte. Jag har bara en sån sjuk känsla av klarhet, framtidstro, allt ordnar sig och jag inser så många saker om mig själv varje dag.. Den existentiella vandringen bär frukt kan man säga.

om du går ut i solen 
och sätter dig en stund 
för att natten blev så virrig 
för att känslorna gick runt 

för att jag aldrig nämnde 
att det du gör är bra 
och att jag är lika vilsen 
och för att jag aldrig sa 

jag fattar alltihop 
jag fattar alltihop 

om du sitter och skriver nu 
på långa kloka brev 
om vad vi hann och inte hann 
och allt som aldrig blev 

om citronerna och träden 
och långa vägar bort 
om tid som går och inte går 
om lust som kokar torrt 

jag fattar alltihop ... 

om du repar upp historien 
fast den är så dum 
om att klia tills det blöder 
på en och samma punkt 

det där var nån annan 
det där var inte jag 
förlåt tusen felsteg 
den enda som jag kunde vara 

jag fattar alltihop ...

2 kommentarer: