söndag 5 februari 2012

Matplan

Idag fick jag hjälp av världens bästa moster med att åka och storhandla. För ca 800 kr fick jag en massa bra saker. Hade ganska mkt kött, fick och kyckling i frysen redan så handlade mest basvaror, grönsaker och tvättmedel o sånt. Gjorde en matlista också för flera dagar framöver så jag slipper fundera så mkt. Slarvat mycket med planeringen men jag vet att det funkar bra för mig att göra det. Lite mindre stress i vardagen när man vet vad som skall lagas och ibland kan man t o m förbereda. Sedan finns det alltid rum för en plan B. T ex finns det nu i min frys lite portionsfrysta soppor, köttbullar, köttfärsbiffar, kokt ris och bulgur. Dessa kan man snabbt värma upp om det skiter sig. Så here it goes...

Sön: Biffwok

Mån: Pasta puttanesca
Tis: Middag hos kusinen?
Ons: Makaroner och köttfärsbiffar (enligt sonens önskemål)
Tors: Kycklingsoppa med plock
Fre: Chili con carne m. tacoskal, ris och gräddfil
Lör: Fläskkotletter, ugnsrostade grönsaker och klyftpotatis Sen utelunch och varma mackor till middag
Sön: Marinerade kycklingben, majskolvar & ris/bulgur Fläskkotletter, ugnsrostad potatis & grönsaker

Mån: Fiskpinnar & ris
Tis: Baconinlindad kyckling, grönsaker & klyftpotatis Lillkillens "födelsedagsmiddag"-pannkakor med sylt och grädde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar