fredag 24 februari 2012

Kalas

Verkar som Elliots 4-årskalas blir av ändå. Killarna börjar tillfriskna och idag hade vi en feberfri dag. Dock mycket bråk och tjafs.. jobbigt när man måste fixa grejer inför kalaset som städning och bakning. Nu är rätt mycket i sin ordning iaf och jag hoppas jag slipper stress imorgon. Det är stunder som dessa man skulle behöva en till vuxen. Ja ja, man lär sig..

Imorgon bjuder vi iaf på tårta enligt Elliots önskemål; "det ska smaka apelsin, jordgubb och päron". Jag lyckades  deala bort den sistnämnda smaken då jag tyckte att den inte riktigt passade in. Sockerkaksbotten med apelsinsmak, jordgubbspuré som fyllning och vit chokladmousse på hela tårtan och lite dekorationer. Hoppas den blir god. Gjorde  även minicupcakes; choklad och citron/hallon och de toppas med frosting imorgon. Köpekex fick det blir för nu är mamman slut. Helst hade jag bakat egna kakor förstås men tiden och orken räcker nog inte till riktigt. Man får prioritera lite helt enkelt. Ska iaf bli riktigt kul o ha Elliots första kompiskalas och jag hoppas det blir skoj för barnen. Jag har t o m lärt mig ett trolleritrick!

2 kommentarer:

  1. Jag har t o m lärt mig "ett" trolleritrick! om du förstår vad jag menar...

    SvaraRadera