lördag 11 februari 2012

I heart tea

Jag älskar te! Har massor med sorter och vissa rutiner som nästan är obrytbara.. t ex på morgonen är det bara en sak som gäller; ett stort glas med chai latte. På jobbet dricker jag på förmiddagen alltid "Vinterlunden" från Himalaya som för övrigt har det godaste chaiteet tycker jag och då har jag testat några. På morgonen duger dock ett påschai för mig.. otippat att den kommer från Willys/Hemköp, Garant heter det billiga märket, och det är faktiskt riktigt gott. På eftermiddagen dricker jag gärna vaniljte, tropiskt pyramidte, grönt te eller ngt annat beroende lite på om det är helgfika eller om jag dricker på jobbet. Är jag lite nyttig väljer jag grönt te utan ngt i. Har upptäckt grönt te på nytt när jag lärde mig hur man gör. Man ska aldrig hälla på rykande hett vatten utan det ska vara ca 70 grader tror jag. Jag brukar hälla i ca 1/3-1/2 kallt vatten och sedan resten kokt, då får man inte rykande hett te som blir bittert. Vill man sedan ha varmare te så kan man ju värma på det i mikron. Lite tefunderingar så här på lördagmorgon..

Min bästa vän varje morgon
En ny favorit

När sötsuget sätter in

1 kommentar:

  1. Vilken härlig blandning av tesorter du kör! :)
    Har du testat Jasmine King Pearl, små små knyten av jasminte som du lägger direkt i koppen (ingen tesil behövs)? Om inte så skickar jag gärna ett par smakprover, det är bara att du hör av dig!
    Min mail är hej@enkoppte.nu.
    Ha en skön kväll!
    /Anna, Enkoppte.nu

    SvaraRadera