fredag 24 augusti 2012

Like a phenix she rises...

Behövde en bloggpaus men nu är jag tillbaka! Kommer försöka att inte vara så värst personlig här dock. Jag behöver bara min blogg för att dokumentera min hälsoresa.

Vad har hänt sedan sist? Oj, alldeles för mycket så jag kommer inte ta det här. En av de största och viktigaste sakerna är att jag lyckats gå ner 10 kg på 3-4 månader. Det är helt fantastiskt faktiskt och jag kan för en gångs skull i mitt liv våga mig på att ge mig själv en liten klapp på axeln. Men jag är sällan nöjd med mina bedrifter så jag laddar just nu för etapp 2! Jag vill så gärna ner lite till men det är inte lätt när man styrketränar mest. Dock har jag slappat till mig med kosten senaste veckorna så där är det en förändring på gång. Jag finurlar på fokusvecka, kost- och träningsupplägg, superfoods, pyramider, utmaningar och en massa annat. Kost och träning är så kul och intressant, finns så mycket mer att lära sig!

Det som slagit mig den senaste tiden är att min kropp är ganska fantastisk. Jag är fascinerad av vad jag kan göra med den och hur jag kan bli starkare, bättre, snyggare och hur jag kan forma den. Jag är i mitt livs form (snart 31 år gammal, burit och fött två barn) och jag är mentalt i en utvecklingsfas som heter duga. Oj, vilken resa det varit de senaste åren och fortfarande är. Jag är inte hemma på långa vägar än, jag jobbar på mig själv på ett sätt jag aldrig gjort förut och det ger mig så otroligt mycket. Jag har rasat och varit en liten ynklig hög på golvet men nu är jag faktiskt på väg att resa mig tror jag. Jag känner mig mycket starkare på många sätt nu och jag ska inte ge upp!

Kärlek!

För några veckor sedan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar