tisdag 1 november 2011

30 närmar sig...

Shit, 20 dagar kvar till 30-årsdagen.. tiden går väldigt fort. Jag är inte alls där jag hade hoppats vara men men.. det får ta den tid det tar, huvudsaken att man tar sig till "målet" någon gång. Och vad är målet? Ett slutmål finns väl egentligen inte när det gäller sånt här men en del av målet är att må bättre i mig själv. Tycka om mig själv, trivas och acceptera. Det är svårt. Ibland kännas det verkligen som att allt är ett enda kaos. Det enda som håller en på jorden är vardagens rutiner, barnen, jobbet, familjen, vännerna. När man börjar tänka på det där andra, det stora så blir man lite yr i bollen. Samtidigt är jag väldigt glad och tacksam för den här tiden. Det gör inget att må dåligt, det är en del av processen. Jag lär mig. Resan tar mig dit den ska ta mig helt enkelt. Jag märker att jag börjar slappna av på ett annat sätt, jag börjar ge mig hän lite mer, släppa på tyglarna lite.. Snart hoppar jag utför stupet och flyger.. wiii... I surrender.

2 kommentarer:

  1. Lugn...det finns en likhet mellan vin, kvinnor och persiska mattor...alla blir bättre med åren......livet börjar nu....

    SvaraRadera
  2. ja det är väl så.. återstår att se...

    SvaraRadera