onsdag 16 november 2011

klagomuren

Kan inte ens liva upp denna blogg med något roligt känns det som..
Livet rullar på som vanligt. Just another day in paradise eller nåt. En droppe i havet, det är vad jag är.

Igår fick jag världens yrsel på jobbet. Kunde knappt gå rakt, helt vinglig var jag. Så packade ihop, åkte hem och vilade. Somnade i soffan och sov ett par timmar. Riktigt skönt och jag tror min utmattade själ behövde det. Jag har inte haft en riktigt säng sedann jag flyttade och har sovit riktigt dåligt en längre tid. Tror jag kanske sovit max tre hela nätter på en månad. Sliten är mitt andra namn. Idag fortsätter vilan hemma men direkt när jag vaknade så började min tankeverksamhet gå loss på vad jag borde passa på att göra... Kan en gammal hund lära sig sitta?

Nej nu ska jag förlika mig med min ensamhet.. första gången på ca 10 år som jag är singel när jag fyller år.. konstig känsla på något sätt men det borde det inte vara. Jag får hel enkelt fira mig själv på bästa sätt, ta saken i egna händer men ja.. hur kul är det att sitta och skåla med sig själv? Grattis Johanna, du har levt i 30 år.. wow.. vilken bedrift. Du har varken kolat vippen, knarkat ner dig eller blivit en streetwalker. Det skålar vi för. Kippis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar