tisdag 23 augusti 2011

Yes!

ja då var man igång igen. Ätit bra i två dagar, ingen jättegrej direkt men det känns bra att ha kommit igång. Igår blev det ett medeljympa-pass på Friskis så jag har jag en skön träningsvärk. Idag blev det en PW (powerwalk) på kvällen och jag tog verkligen i så jag blev lite småsvettig faktiskt.
Jag kör ingen galen diet, som jag nämnt förut, utan mer "sunt förnuft". Försöker hålla mig på ca 1500 kcal/dag matmässigt och det ger faktiskt lite utrymme att äta saker som jag annars tänkt är "förbjudna". 1500 kcal är ändå en del och t ex på dessa två dagar så har jag ätit tre huvudmål och tre mellanmål. Extra mellisar på har det blivit eftersom jag tränat/powerwalkat och varit hungrig.

Idag firade vi babydaddy J (32 jordsnurr!) och han fick välja middag. Som tur är så är han också på nyttighetsstigen och valde prosciuttoinlindad melon och tomat- och mozzarellasallad med basilika, till det hade vi färsk baguette. T o m beguette kunde jag gå in i dagens kalorimängd, bara man väger och har lite koll så. Melonen var så otroligt god, trodde jag kommit till himlen så när jag hade gått min runda ikväll kunde jag inte hålla fingrarna i styr utan det fick bli melonfrossa och gott var det! Besvärar inte bloggen med dagens mat osv utan det skriver jag om på annat håll. Matplaneringen har uteblivit då det varit lite rörigt här hemma. Vi håller på att fixa det sista med lägenheten för att kunna sälja den så hemmet ser ut därefter. Blir alltid lite oinspirerande att laga mat i ett kaotiskt kök.. men jag äter bra ändå, går ingen nöd på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar