onsdag 3 augusti 2011

Tillbaka till verkligheten...

Ja då var semestern slut. Lika trist varje gång men samtidigt lite skönt att få mer rutin på dagarna. På jobbet är det fortfarande många som är på semester så jag sitter själv i mitt stora rum och har lite välbehövlig "egentid". Blir lite intensivt på semestern. Nu har jag inte varit med familjen varje dag under hela semestern men ändå. Man är inte riktigt van att umgås morgon till kväll så många dagar i sträck. Barnen ändrade dygnsrytm helt och hållet under semestern. Note to self: Börja väcka barnen lite tidigare några dagar innan semestern är slut nästa år! Blir kanske inte lika jobbigt med skol- och dagisstarten då..
Under omständigheterna har vi ändå haft en bra semester med Finlandsresa och en kort visit till Skåne. Tyvärr var vädret dåligt i Skåne i år så vi åkte hem tidigare, inte en enda stranddag :(
Tur i oturen, vädret i Stockholm var lite bättre och vi kunde spendera ett par dagar på stranden innan semestern var slut.

Jag har inte tränat en endaste gång under semestern.. så det blir till att "börja om" igen. 1 augusti var en måndag och hade väl varit en perfekt dag egentligen men jag behöver lite mer tid på mig för att vara motiverad och taggad. Lite rädd att allt det jobbiga i mitt liv just nu gör att jag inte riktigt orkar vara på hugget som jag annars kan vara. Jag ska inte köra någon extrem diet, detox eller liknande, hur lockande det än är. Jag ska ta det lite lugnt nu. Komma in i jobbandet, försöka sova så gott det går och börja med lite promenader. Kanske tar ett första träningspass i helgen så känner man sig lite mer motiverad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar