fredag 3 juni 2011

Torsdag 2 juni

Röd dag vilket betyder en extra ledig dag för mig, yey! Dock blev min dag ganska upp och ner. Vaknade alldeles för tidigt på morgonen och var riktigt trött. Trötthet i kombination med pms och att mjölken var slut gjorde mig definitivt pissed off- BIG time! Fan vad grinig jag blir om jag inte får mitt morgonte.. eller det är inte alltid 100% nödvändigt men just denna morgon, trött och allt, hade jag ställt in mig på att jag skulle ha min kopp och jag måste ha mjölk i svart te, annars är det inte så gott. Grönt och rött te går ju att dricka utan mjölk men det är inte samma för mig, kanske lite som med kaffe för vissa människor. Jag dricker ju inte kaffe alls men just svart te med mjölk och socker/suketter är ganska heligt för mig.

Vi hade tänkt åka till Gripsholms slott på lite picnick med barnen men det var hemska köer ut från stan så till slut hamnade i Flottsbro. Där hängde jag en hel del som barn men har inte varit där på evigheter. Lite kyligt fastän solen sken och vi hade inte packat med oss varma kläder direkt. Barnen tyckte iaf att det var kul att leka på lekplatsen, köra bilar och äta glass! Hade jag vetat att vi skulle dit hade jag rustat upp med träningsskor och kläder och kört någon intervallträning i backen. Hade kunnat dela upp backen i etapper: upp till första nivån, 10 burpees t ex el. 20 armhävningar, ner och upp till andra nivån, samma där-10 burpees/20 armhävningar, ner och till sist upp till etapp tre och burpees/armhävningar. Har inga schyssta backar i närheten av där jag bor.. men utomhusträning sommartid är ju asskönt. Träningen har fallerat lite efter vårruset så nu måste jag komma igen lite känner jag. Har ju lite lediga dagar framöver så det kanske går att få till något.. kanske?.. såklart det går!

På kvällen var det dags för "Halv åtta hos mig" hos kompis M. Till förrätt fick vi musslor (blääh! Sorry M!), jag smakade dock min första mussla men var inte så värst imponerad!. Till huvudrätt fick vi lamm, som jag älskar och till efterrätt banankaka med glass. Trevlig kväll blev det om än med några tårskvättar. Kompis J hade även med sig sin 2-månader lilla Emil som var hur snäll och go som helst. Riktigt mysigt med liten och fy vad fort man glömmer att de varit så där små. Så himla mysigt med bebisdoften också och jag njöt av att hålla den lille.. men just nu vill jag INTE ha fler. Räcker gott och väl med att låna andras!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar