tisdag 21 juni 2011

Food

Inget speciellt att rapportera så jag lägger in matplaneringen för två veckor framåt. Inte så inspirerande. Orkar inte mer än detta just nu. En blandning av enkel mat och lite andra väl beprövade rätter.
Märker att min matlust blivit helt förändrad pga av omständigheterna. Har ätit en massa onödigt skit, orkar inte tänka nyttigt och är inte sugen på så mycket nyttigheter heller.. helst småäter jag kakor, godis eller choklad. Orkar knappt bry mig fast det gör jag ändå på något sätt. Får försöka skärpa till mig lite!

Måndag 20/6: Köttgryta på nötytterlår med morötter, potatismos
Tisdag 21/6: (Barnen bjudna på kalas), rester och omelett (skinka, färsk basilika, mozzarella o tomat) till oss vuxna
Onsdag 22/6: Thaigryta (röd curry) med grönsaker och kycklingbullar, ris
Torsdag 23/6: Köttfärsbiffar, potatis och grönsaker
Fredag 24/6: Midsommar (åker bort)
Lördag 25/6: Tacos
Söndag 26/6: Fläskfilégryta balsamico med ris

Måndag 27/6: Blodpudding (omelett alt. rester till mig)
Tisdag 28/6: Lax (annat till mig)
Onsdag 29/6: Taco- och köttfärssoppa med morötter, creme fraiche till
Torsdag 30/6: ?
Fredag 1/7: Kyckling
Lördag 2/7: ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar