tisdag 25 september 2012

Planering

Jag har inte riktigt kommit i bloggandet känner jag. Så vet inte om jag ska blogga eg., blir så sporadiska inlägg och vem är egentligen intresserad av mina träningspass än jag själv.. får fundera lite på detta.

Senaste 1-2 månaderna har jag slappat till mig med kosten. Jobbig sanning men så är det. Blivit alldeles för mycket godis, fika osv. INTE OK. Så nu tar jag tag i detta. Jag körde ju rätt strikt med kosten hela våren och halva sommaren ungefär, tränade bra och gick ner 10 kg vilket är fantastiskt men det gäller ju såklart att hålla kost och träning för att inte hamna där igen. Om jag kunde trolla skulle några kg till av. Efter semestern känner jag att jag hamnat i en liten svacka energimässigt. Trött och oinspirerad allmänt men jag älskar fortfarande träningen. Det är den bästa vanan jag skaffat mig! Jag har en hyffsat bra grundform nu men den ska bli bättre. Jag måste bli mer taggad, känna av mitt "go" som jag vet att jag har i mig. Utmaningar, läsa på mer om träning o kost, testa nya saker (kost, träning osv).. finns ju hur mycket som helst att hitta på där ute! Dags att rycka upp sig alltså..

Kosten kommer se ut så här: mycket lättkvarg o lättkeso, magra proteiner, mer vegomat, bra fetter, lite kolhydrater men de intas den frösta halvan av dagen. Borde bli bra. Har inte reggat maten på nätet på ett tag men det borde jag göra för att få en överblick av vad jag verkligen får i mig. Räkna kalorier är det bästa sättet efter att ha testat en del olika dieter. Då vet man verkligen vad som går in i kroppen och hur mycket som behövs med träningen osv.

Träningsplanen för veckan ser ut så här iaf:

Måndag: "vila" (tränade helkroppspass i söndags)
Tisdag: Lunchträning. Löpbandet ca 20-25 min.
Onsdag: Helkroppspass på gymmet
Torsdag: PW till jobbet (ca 55 min, frukost på jobbet)
Fredag: Lidingöstafetten med kollegerna, tror jag springer 4 km.
Lördag: Någon form av träning, ev. PW innan frukost alt. gympass
Söndag: Gympass?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar