fredag 14 oktober 2011

Music & Memories

Mitt i packningsruschen inför flytten på lördag har jag haft två toppenkvällar. Riktiga guldkvällar som gjorde att jag flöt någonstans där uppe bland molnen, klättrade uppför en alptopp, ja det kändes helt enkelt som livet var pretty damn fantastic. Jag älskar musik! Allt i mitt liv har ett soundtrack av något slag. Från tonårens dystra och mörka tider med Silverchair, Alanis Morrisette och Jewel t ex. Gud vad jag har lyssnat på musik genom livet. Sökt tröst och fått hopp. Förhöjt glädjen. I Dublin lyssnade vi jämt på Ceasars Palace, den musiken tar mig till Irland på nolltid. Halloweenfesten, alla utekvällar, alla irländska gentlemän ha ha.. Den roligaste tiden i mitt liv by far.
När jag väntade Elias lyssnade jag mycket på Robbie Williams "Escapology" och Moneybrothers "To Die Alone". Minns så väl när vi låg inne på förlossningen och det tog sin tid (ca 15 timmar på förlossningen efter att ha varit hemma i ca 20 timmar med värkar). I alla fall så låg vi där och lyssnade på dessa skivor, i bilen på väg hem från BB osv. Riktigt mysigt minne.
Och numera lyssnar jag på en hel del musik fortfarande. Tack för all gratis musik som finns tillgänglig på nätet!

I onsdags var vi i alla fall och såg Lars Winnerbäck på Cirkus. Helt fantastisk konsert, den bästa med Lasse jag sett och det här var nog den fjärde jag var på. Det var så fin stämning, avskalat men ändå pampigt och otroligt musikaliskt. Fantastiskt helt enkelt. Igår hade jag en lite jobbig dag och fastän jag länge längtat efter Joshua Radins konsert så kände jag mig inte så laddad. Åkte i alla fall in till söder och Strand där han spelade. Lång kö in, lång kö till garderoben, halvdålig plats och efter en timmes försening spelade Joshua Radin och han var precis så där bra som jag förväntat mig. Underbar musik, älskar texterna och hans röst är amazing. Han verkar dessutom vara så där jordnära och trevlig som man sett i intervjuer. Spelningen kändes riktigt personlig tack vare mycket mellansnack där han berättade om små personliga anekdoter och minnen. Tydligen var spelningen så bra att han kom över och in i mina drömmar ha ha..

So I say Thank you for the music......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar