söndag 17 juli 2011

Semester

Mitt i semestern som går sakta men ändå för fort. Halva tiden har redan gått och jag har segat till mig ordentligt, känner inte igen mig själv riktigt. Men det får vara så.. jag accepterar lugnet och vilan som jag tror jag behöver. Jag ska testa något nytt, att vara lite snällare mot mig själv. Har hört från flera håll att jag är för hård mot mig själv. Kan stämma. I´m my worst enemy.
Hittills har semestern varit helt ok under omständigheterna. Vi kommer överens ganska bra. Barnen är ganska glada, lite jävliga men mest helt underbara. Vi tog en vända till Finland i början av semestern. Där fick barnen åka på morfars Harley, gå på nöjespark, träffa sin lilla kusin Emma, morbror m fl. Vi bilade även från Helsingfors till Nådendal och gick på Muminvärlden där. Nådendal var hur mysigt som helst och dit åker jag gärna igen. Bl a fanns någon äventyrsö som lät spännande och dit kanske vi kan åka nästa sommar eller när nu nästa finlandsbesök blir. Väl hemma har det mest blivit sol och bad de dagar som vädret varit bra. Vi har hittat ett jättebra badställe där det finns sandstrand, bryggor, kiosk, minigolf, toaletter, lekplats, fotbollsplan m m.. toppen då barnen kan leka (med simpuffarna på givetvis!) vid vattnet o vi kan ligga några meter bort och övervaka och förhoppningsvis få en lugn stund. Billig parkering har de med! I veckan blir det Skåne vilket har varit tradition varje sommar. Älskar verkligen Skåne/Österlen! Hoppas bara vädret blir bra..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar